17.10.07

My Long Hari Raya Story.

Assalamualaikum kawan-kawan. Hope you had a joyous hari raya. Aku? Well, where do I start yeah?

On the eve of hari raya, we went to Singapore to our Grandparents' graves and buka puasa at some tomyam restaurant in Larkin Perdana.

Then at night, we started cooking Laksa Johor. Well actually Kak Peachy cooked, we just prepared everything for her. And I, the firestarter, well started the fire nak masak ketupat. We make killer ketupat pulut, OK. KILLER! Untuk merebus ketupat pulut, air rebusan itu hendaklah berisi santan. Masa aku tengah sibuk memastikan yang api tu stays on marak, sekali periuk tu terbalik daaa. Frust gua melihat santan yang membasahi dapur. Gila berminyak jadiknya dapur tu. Dan aku jugakla yang kena bersihkan dapur tu. Oh, dan pada masa yang sama juga aku ditugaskan untuk membuang ekor tauge. Yes..all 5000 biji tauge. (Pictures to come later)

Oh well, alls well that ends well. (Betul ke ayat tersebut?) Then on Saturday morning, I went to get some ice with Pipi but with Kak Yen's car. She failed to mention that there's an immobiliser in her car that I have to swith off when the alarm goes out. Aku ngan Pipi buat bodo jek bila lampu merah tu menyala-nyala. Sekali bila dah turun bukit tu enjin dia mati daa.. Nasib baik lalu jalan dalam. Buatnya aku lalu roundabout luar tu, tak ke naya.

Then we had makan pagi raya, took pictures, bersalam-salaman dan bermaaf-maafan, menziarahi kubur mummy and then shot to Singapore. Lewat dah time tu, almost 12. Jam dia ya ampun, dari Komtar sampailah ke Singapore customs tu. Dahlah ada satu bas yang maha besar ni (the usual sized bus, hehe) dia langgar keta abang ipar aku! We were scared shitless, I tell you because the car was spanking new. Nasib baik side mirror dia bukan setakat boleh lipat, boleh pusing2 lagi. Cayalah.

Oh, and I forgot to mention that I had a sore throat on Friday. Boleh tak start je cuti terus sakit tekak. Suara aku garau ok, macam Anies punya ex- soulmate-who's-now-somebody-else's-soulmate. Wakakaka.

On the second day of raya, kitorang pegi tengok wayang kat City square OK. Pipi belanja. Chuck & Larry. So inappropriate to watch with your father sitting next to you. Mana boleh gelak kat lawak-lawak kotor dia, karang bapak aku kata aku gatal pulak. Mana boleh buat-buat innocent pasal mesti dia tak percaya punyalah. Jadik, aku pun gelak tak keluar suara kebanyakan masanya. Oh, and saw the trailer for 'Enchanted'. Oooohhh..nampak macam sangat teruja. Tak sabar rasanya.

Empat hari lamanya OK aku makan Laksa Johor. Sangat gian, pasal masa carik dekat bazar ramadan jarang ada. Hari ni ada, besok takde. Kawan-kawan Pipi kata sangat sedap. Aku pulak rasa OKlah sedap. Anyway, resipi mak aku pun hehe.

So what else. Hari ni masuk keja awal siot. 8:20 dah terpacak depan PC OK. So hari ni taklah segan sangat nak balik awal. Aku nak pegi jogging hari ni. Si Syahirah ajak join 2nd Link Marathon pulak. Boleh? The weekend before my wedding. Tapi dia ajak lari 10K jek lah. Hari tu gi jogging ngan Papa. Dah warm up baik, sekali rasa macam nak terkencing. So we had to go look for a public toilet, which we eventually found in Shell depan Convent.

Papa kata asyik haus dan asyik nak kencing adalah simptom untuk kencing manis, so that night we went and buy some glucose strips to check my glucose level. Please bear in mind that on Monday, Adamdam (whom Kak Peachy calls Dam Dam Dum as in bunyik mercun (I know. wtf?) haha) turned 2 and we had cake. Actually I ate almost half of the cake. Sangat sedap OK. The average glucose level in a person's blood is 6. The night of Adam's birthday, I tested at 4.8! Less than average eh.

Papa said he was shocked! To which I replied, I'm even more surprised! Oh well, the mysteries of life.

And today, at 2:19 p.m, I've already gone pee almost a dozen times. And now I feel the need to go again.

Aku rasa pundi kencing aku dah manja lah. Kena dengar jek cakap dia. Dulu dia tak macam ni. OK jek aku tahan kencing lama-lama.

Stress.

No comments: