3.1.08

Post yang berbau politik.

Shocking yeah the news about Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek? I mean, to end such an otherwise impeccable career over such a scandal. For me, it's not such a big problem. His personal life is his personal life lah. A leader is still human, after all.

Geez how I struggled to complete that first paragraph! I'm so not a current affairs writer, hehe. I need to brush up on my politics and general knowledge. Masalahnya bila berbincang dengan orang pasal politik ni, diorang suka sangat conspiracy theories. Ada saja konspirasi itu dan konspirasi ini. And all the talk about this connection and that connection. And name dropping! What's up with that? Oh, Dato' ni dan Datin ni. Eurghh.

And then there are of course people who think they know everything, and always have an opinion about whatever. Like yesterday I was told by someone not to drink air kelapa. "Hek eleh. Apahal lak takleh minum air kelapa?", was my exact reply, hehe. Pasal air kelapa tajam. Huh? Ada ke bukti-bukti saintifik yang menyokong ayat anda? Never heard that one before. But then again, I don't know a lot of the old pantang larang tok nenek. Jangan makan watermelon lah, jangan makan nenas lah, jangan tu lah, jangan ni lah. Kalau aku tanya kenapa kan, mesti orang kata makanan tu tajam. Tajam mendenye?

Ngarut siot pantang-pantang larang ni. Ish tak relevan langsung kisah-kisah aku ni.

Anyway, besok dah hari Jumaat! Yay!

4 comments:

Rose said...

A'ah semua pantang larang tu tak leh nak ikut sangat...aku hentam jer semua, nenas pon aku bantai....air kelapa setiap hari aku minum sebab waktu tu bulan puasa....

ririblurry said...

Hehe, tapi nasib baik lah sebenarnya aku tak berapa minat air kelapa ngan nenas.

starcrossed said...

aku pun takdelah berpantang sangat..anak pertama aku dulu..aku belasah je beb..sehat je dia skang..dahla ikut perangai bapak dia..tak tahan btol..kacak sungguh anak aku..

ririblurry said...

Siapa bapak anak pertama kau? Lelaki yang sgt boring tu ke? Yang suka baca benda yang dia tak patut baca tu?