18.4.09

Hari Ini Dalam Sejarah

So today was outing day with old friends from school, Syahirah (desk partner in form 3 & 5) and Dayang (form 4) and their babies. Decided to meet up in One Utamaa pasal dekat dengan aku dan Syahirah, and Dayang loves OU. Walaupun kami janji nak jumpa jam 3, aku sampai jam 4 pasal Zufri sibuk bermain golf sehingga lupa pada masa. Sampai sana nak cari tempat makan lagi (that would be spacious enough to cater to 3 strollers), dengan semua orang tak boleh nak decide lagi, akhirnya kami memilih nak makan di Secret Recipee. OKlah tu.

Syahirah beli boya (pelampung) yang pasang bukan di lengan OK, tapi di leher Ryan! Super weird! Emma the (self proclaimed) water baby pun still haven' t had her first swim yet! Menyesal tak duduk condo! Hehehe. Tak lah. Tak menyesal pun. I prefer the easy access and green green grass of home.


After tea, we parted ways and I continued gallivanting with Emma in tow. Tengok-tengok golf sets (cheh macam serius je Zufri ni tau), tengok-tengok baju Emma, breastpumps (tak tau apasal, tapi seronok je tengok pumps ni), bought my favourite Viennese Sandwiches dan akhirnya sampai rumah jam 10! Hahahaha. It's been so long since we last did that.

Oh on a sadder note, I'd like to wish my deepest condolence to an acquaintance, Shasha, whose baby passed in her womb at 9 months of age. Saya sangat bersimpati, tapi Alhamdulillah, kelihatannya seperti dia redha dengan ketentuan ini.

Marilah kita sama-sama take a minute dan sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham Alexander.

It's always heart breaking when a mother to lose her child.

2 comments:

Maneesa said...

heheeh..mummies ngan babies nye.
aku rasa shirot beli boyah kat leher utk menampung pipi ryan yg bolat itu.

iye..insyallah 27 jun ni aku bertunang..heheeh
jemputlah dtg ke rumah..aku blom lagi bitau mereka2 yg lain , bln dpn baru aku kecohkan2 kat yg lain2.dtg ye bawa emma skali.

ein asari said...

sgt suke expression emma. like 'heh? who r u guys again?'. heheheheh